FANDOM

UppväxtRedigera

Aaron började sitt liv i en amerikansk småstad precis utanför New York. Han var alltid fascinerad av rättvisa och balans, medan han också älskade att se på begravningar, vilket konfunderade hans mor. Han tyckte dock det var vackert att se de döda läggas tll vila och bli ledda till vad han kallade för "nästa liv", vilket gjorde hans mor ännu mer konfunderad eftersom hon inte var troende. Det var också under sin uppväxt som han mötte jimmies scion på ett gym som han tränade vid och de båda pratade en hel del på det fik som fanns efter att de båda tränat klart.

Under hela hans uppväxt så slogs han av de orättvisor som fanns i systemet och droppen blev då hans mor häktades för ett brott hon inte begått. Aaron slog sig genast in på banan som polisman och började studera mer ihärdigt för att till sist bli intagen till en av polisakademierna. Aaron lämnade sin hemstad med ett leende på läpparna då hans mor precis blivit släppt ifrån fängelset och hans liv såg ut att ljusna. Han skaffade sig en lägenhet och försökte också få tag på en bil, men misslyckades med detta. Det var först senare som han kom att skaffa sig "The Swiss Whistler".

Utbildning och tid som polisRedigera

Aaron läste sig snabbt igenom hela sin utbildning och sattes tidigt på prov av sina lärare. Han blev bland annat uttagen som en av de få rekryterna som fick delta i Harlem upploppen trots att han inte var färdig skolad. Det var där som Aaron fick den första insikten om att lagen inte hade makt över de människor som ignorerade den. Han såg upprepade fall där han ville ta lagen i egna händer, men då han nekades fick han se att lagen var oförmögen att skipa rättvisa. Många av de som gjort sig skyldiga till brott kom undan utan något straff och det blev tydligt att det var något som var fel med det hela. Det var också där som han fick sin smak för att använda hagelgevär och jaktgevär istället för ett mindre smidigt vapen. Då en av hans äldre kollegor föll medvetslös efter en sten attack så slet han upp dennes vapen och visade sig ha en naturlig färdighet för att använda det tyngre vapnet. Efteråt så fick han en officiell utskällning av sina överordnade för att ha använt ett vapen utan tillstånd, men han fick en privat klapp på ryggen för att han räddat en kollegas liv.

Efter att ha gjort klart sin utbildning på kortare tid än genomsnitsligt så blev Aaaron utexaminerad med goda betyg och satt på platsen som hjälpreda åt en kommissarie i New Yorks polisdistrikt. Aarons moral och ihärdighet gav snabbt utslag och då hans chef blev misshandlad och tvingades byta tjänst till något lugnare, så avancerade han snabbt till sin chefs forna post som kommissarie. Aarons legend började dessutom sprida sig sakta inom poliskåren då han jobbade som kommisarie. Han ansågs vara omutbar och den maffia som fanns i staden började hålla koll på vilka utredningar han var satt på, för att inte tappa bort vart han befann sig.

Aaron blev dock återigen deillusionerad då han insåg att en ensam polisman inte hade några befogenheter alls att förändra det orättvisa system som fanns omkring honom. Det hela kulminerade då han tvingades släppa en våldtäcktsman som han visste skulle begå samma vidriga handlingar igen, vilket fick honom att formellt lämna in sin avskedsansökan. Där slutade han sin karriär och blev en så kallad Private Investigator med starka band till polisen. Hans överordnade försökte övertyga honom att stanna, men Aaron var fast besluten om att inte fortsätta som polis. De lovade honom att om han någonsin behövde ett jobb, var det bara att söka sig till dem.

PrivatdetektivRedigera

Som private investigator så tog sig Aaron främst an fall som verkade omöjliga eller svårlösta. Hans skarpa sinne för detaljer gjorde att han snabbt kunde lösa ett fåtal fall som polisen valt att ignorera. Det var också under en av dessa fall som han kom i kontakt med Damian, som kom att bli hans vän efter ett antal öl på puben då de diskuterade lagens likgiltighet inför större brott, som t.ex. Maffian. Det var också där som Aaron kom till insikten att han faktiskt tyckte småbrott var bättre än större brott. Små brott störde inte samhället om de inte skadade någon, medan större brott (som t.ex. maffians utpressningar och mord) skapade vågor i samhället som störde den balans som Aaron så gänra ville skulle finnas. Under de veckor som de möttes och tog en öl tillsammans så blev de snabbt införstådda med hur den andre tänkte. De skildes åt som goda vänner, trots att de båda misstänkte att de skulle koma att hamna på var sin sida om lagen någon gång i framtiden.

Aaarons liv förändrades dock över en natt då han mötte Anubis... Det var en regnig kväll efter att han precis tvingats ge upp ett fall som han inte kunde lösa. Aaron söp sig ganska packad på baren då hans vän Damian inte dök upp och ragglade sedan hemmåt. Av rent misstag vandrade han in i fel uppgång och hamnade i den begravningsbyrå som låg bredvid hans lägenhet. Mannen som ägde och drev den jobbade sent och bjöd Aaron att sätta sig ner. De förde en intressant konversation, men allt eftersom Aaron nyktrade till så insåg han att något inte stod rätt till med mannen han pratade med. För det första var han större, mörkare och mer främmande än vad han mindes. Sedan insåg han att deras konversation rörde sig döden och vad som hände med de som lämnade jordelivet. Därefter så insåg han att det inte ens var en man han pratade med, utan en Anthromorfisk varelse vars namn han kände ifrån sina studier om döden: Anubis.