FANDOM

De gyllene är en organisation av Scions som verkar ha som syfte att stanna i världen trots risken för fatebindings. Detta har lett till en del ansträngda relationer mellan dem och deras gudomliga föräldrar, men i gengäld så ger det dem en mycket närmare bild av hur människor fungerar.

MedlemmarRedigera

Gruppen har ett antal medlemmar som kan kallas för 'kärnan' men också en hel del nya medlemmar.

Lisa, Leons halvsysterRedigera

Divine Parent: Afrodite
Lisa är en kvinnlig scion av Afrodite, och därför även halvsyster till Leon, väldig gullig och charmig och graciös dock ganska späd men hon har väldigt starka sinnen. Hon är Scarletts protegé och blir extra väl omhändertagen av Scarlett, något som Lisa är lite ambivalent inställd till. Hon tycker om att vara för sig själv ganska mycket och reser sällan tillsammans med gruppen även fast hon håller sig i samma område som dem. Lisa är inte lika kall och manipulativ som Scarlett, något som Scarlett försöker ändra på men inte med så god framgång hittills, Lisa tycker om att ha kul och upptäcka världen, resa till nya platser och bara njuta av natur och kultur, speciellt sång och musik vilket hon själv är en duktig utövare av, samt att hon är väldigt impulsiv på ett nästan barnsligt sätt. När hon var yngre och innan hon fick sin visitation så var hon en lovande gymnast som hade vunnit flera medaljer.

Hon är med i klubben för att resa och träffa på nya ”människor” samt att hon behöver folk som ser efter henne då hon inte är särskilt bra på att skydda sig själv. Hon är en snäll ung kvinna som försöker hitta sin plats i världen och någon att dela den med. Hon och Derek ger varandra blickar men ingen av dem vet att den andra gör det.

Utseende: Blond, stålgrå ögon, cirka 165 cm och vikt ca 60 kg? Ålder okänt ser ut att vara under 20 år. Lisa äger en av de beryktade pegasi som hon använder sig av för att ta sig fram till spännande platser som hon vill utforska.

Liam, jägare och konstnärRedigera

Divine Parent: Bast
Liam en manlig scion av Bastet, han rör sig som en panter och jagar sinna ville bråd på samma sätt, utstuderat och tar sig sin tid att iakta innan han slår till. Han är väldigt stolt dock inte arrogant en man Leon kom bra överens med då han var med i "klubben". Liam är lite av en gentleman och skulle aldrig avsiktligr skada en kvinna, han kan dock inte rå för vad som händer med dem som han lämnar bakaom sig men oftast brukar han sköta det väldigt smidigt. Liam, precis osm sin gudinna till mor, älskar kattdjur och Liam har ett stort kattdjur av okänt slag som alltid är i hans närhet, ibland är den precis vid hans ben och ibland rör den sig ute i skuggorna, svår att upptäcka för den som inte har övernaturliga sinnen att använda. Liam besiiter en väldigt djurisk kraft och är precis som de stora katterna både stark och smidig, och precis som Lisa väldigt vacker och charmig.

Utseende: Svart hår och gröna ögon, ca 185 lång väger drygt 80-90 kg. Ålder okänt ser ut att vara 25-35 år gammal.

DerekRedigera

Divine Parent: Balder
Derek en manlig scion av Balder, En ganska stor stark kille som inte är så väldigt intelligent och snabbtänkt men väldigt charmig och viljestark, han är bra på att få sin vilja fram och har en uthållighet som är utöver det vanliga. Han är även han väldigt vacker precis som övriga medlemmar. Han är en person med stort hjärta och har en god portion humor men kan skifta humör fort, är dock oftast väldigt gladlynt.

Utseende: Cirka 195 cm och väger runt 100 kg. Han har blont hår och blåa ögon

EsmeraldaRedigera

Divine Parent: Erzulie
Esmeralda är en scion av Erzulie, Esmeralda är en väldigt frigjord kvinna från sydamerika med ett exotiskt utseende som man inte kan hjälpa att man dras till. Hon älskar att dansa och visa upp sig själv på ett förföriskt vis och är väldigt noga med vem hon låter uppvakta henne, när hon väl har låtit en komma så långt så börjar en resa utan dess like vilket gör att dödliga oftast ger upp sina tidigare liv bara för att vara med henne, män som kvinnor, när hon sedan lämnar dem för någon annan brukar depressionen sätta in och det leder ofta till att de tar livet av sig. Hon är inte ond i sig utan hon lever bara för stunden och byter riktning så fort spm något nytt har fångat hennes öga eller om hon skulle tröttna på sin nuvarande roll.

Utseende: Esmeralda är i mitten av 20 års åldern och med en stor glimt i ögat. Hon är cirka 165 och väger 60-70 kg. Mörkt hår och bruna ögon.

Caitlyn GrimsdottirRedigera

Divine Parent: Freja
Caitlyn Grimsdottir en kvinnlig scion av Freja, Caitlyn är väldigt vacker och charmerande när hon är på det humöret, hon har relativt höga mentala förmågot och vet hur hon ska få sin vilja fram, efter som hon är en "nordbo" så hon också ganska stark och uthållig men hon har fortfarande en slags smidighet som gör att man höjer lite extra på ögonen när man ser henne röra sig. Hon var den som fick Leon att gå med samt stanna kvar så länge som hade gjorde, hon och Leon kom väldigt bra överens och de kunde oftast hittas tillsammans vilket inte var så populärt bland de andra då man skulle "jaga" dödliga eller andra övernaturliga varelser. Caitlyn är glad och väldigt omtänksam och vänlig mot de hon släpper innanför sina murar vilket hon är väldigt restriktiv med och hon låter sällan någon hon har känt ett långt tag och litar väldigt mycket på innaför dem, hon har dock ett hemskt humör ibland men det går väldigt snabbt över om man vet hur man ska behandla henne, av dem som hon har släppt innanför sina murar(andra personer hon har släpp "in" är Scarlett och Derek)så är det bara Leon som hon varit ihop med. Kommer man inte innanför murarna så uppfattas hon som en person som är svår att lära känna och umgås med som om hon befinner sig på en annan plats lång borta, Caitlyn och Derek har en slags bror/syster relation vilket har lett till att Derek är väldigt beskyddande över henne och låter ingen göra henne illa, vilket lett till att Leon ligger i dålig dager hos Derek då Leon sårade Caitlyn när han gav sig av vilket inte var ett lätt beslut för Leon. Både Leon och Caitlyn har fortfarande känslor för varandra vilket skulle kunna få Caitlyn att lämna "klubben" men det är också lika troligt att det skulle kunna få Leon att gå med igen eller utnyttjas för att ge igen på Leon.

Utseende: Hår någon typ av rött till blont då hon kan ändra sin hårfärg hur hon vill, klargröna ögon, Längd cirka 170cm, vikt ca 67 kg, ljus hy, Ålder okänt ser ut att vara ca 18-23 år. Caitlyn äger ett stridshorn från vilket hon kan frammana både en valkyrias springare åt sig själv samt ett antal enherjare och bärsärkar.

ScarlettRedigera

Divine Parent: Artemis
Scarlett en kvinnlig Scion av Artemis, precis om övriga medlemmar så är hon vacker, hon använder sig dock inte lika mycket av sin charm som de övriga utan tycker om att använda sig av manipulation och vilseledning, hon har väldigt höga mentala förmågor och var den som startade "klubben" och rekryterade de övriga medlemmarna. Hon ses ofta som kall och manipulativ med ett stänk av stark hämndlystnad. Hon är dock vänlig nästan moderlig mot de övriga medlemmarna och kommer ofta med råd och tips till dem. Hon är den äldsta och den mäktigaste av dem som ingår i sällskapet och precis som sin adoptiv förälder så är hon bara ute efter att jaga det kvinnliga könet, hon har testat att gå till sängs med män men hon tyckte att de inte kunde leva upp till samma nivå som kvinnorna hon jagade. Hon ser inte med blida ögon på att Leon lämnade hennes lilla klubb och hon kommer förmodligen att föröska få Leon att gå med igen om deras vägar skulle korsas igen, de övriga kommer sannolikt följa hennes plan även fast de kanske inte känner likadant, men klubben har egenligen inget emot att man lämnar den men man bör helst inte göra det då detta kan straffa sig senare inte på ett sånt sätt att de kommer anfalla med våld för det är inte så de arbetar utan snarare man får svårt att samla resurser och man blir motarbetad på ett socialt och intellektuellt plan om man inte kan komma på ett sätt att bli förlåten, med undantag för Caitlyn vilket Scarlett vet och hon försöker vinna över Caitlyn till sin sida även om det bara skulle leda till att hon kunde utnyttja henne för att få Leon att gå med i klubben igen.

Scarlett urprungliga förälder var Hera, man vet inte varför Hera avstod att göra Scarlett till sin egen, om någon vet något om det så är det Scarlett själv men hon tiger som muren om ämnet kommer upp och byter snabbt till ett annat ämne.

Scarlett har förmågan att byta skepnad som hon vill, dock bara kvinnliga former, hon är dock alltid bländande vacker och ser alltid ouppnålig ut, hon är den enda av dem som har blivit upphöjd till halvgud. Ålder okänt ser ut att vara i 30 års åldern. Scarlett har på något sätt lyckats rekrytera en satyr som följer hennes order, den finns alltid i hennes närhet även fast man kanske inte ser den. Syftet med det hon gör och varför hon startat klubben är okänt, kanske har det något med Hennes biologiska gudaförälder, Hera, att göra och/eller så vill hon starta en ny pantheon och/eller så har hon i uppdrag att försöka rekrytera så många varelser från andra sidan som möjligt för att hjälpa gudarna att vinna kriget.

Utseende: Okänt

Nya medlemmarRedigera

Det har tillkommit ett par nya medlemmar sedan Leon lämnade klubben så han känner inte till dem men det är hittills 3 stycken kvinnor och en man, två är barn av den irländska pantheonen, en från den kinesiska, en från den ryska och en från den japanska, de heter Galilahi, Mina (Zoe), Natalya och Wen, vilka alla lägger till något till gruppen som inte fanns där innan.