FANDOM

Europe Map werewolf
Aradus är ett land i Östeuropa. Det har landgräns emot Ukraina och Polen. Huvudstaden heter Lviv.

Aradus har en yta på 50 000 km² och var tidigare en del av Sovjetunionen. Efter Berlinmurens fall förklarade sig Aradus självständigt och det ökade trycket på det sovjetiska systemet ledde till att Moskva accepterade landets självständighet. Landet är på pappret en demokrati, men styrs av oligarker och de generaler som styr över militären.

Stora delar av landet var en gång i tiden bördigt jordbruksland, men jordbruket har minskat i omfång och exporterar numera industriprodukter och verktyg. En stor del av industrierna övergavs efter Sovjetunionens fall och många industriområden ligger idag övergivna.

Landet har en mycket aktiv spirit world tack vare närheten till de Karpatiska bergen och av anledningar som dödliga inte känner till.Det ska finnas en väldigt aktiv spirit world i området. Mycket andar och barriären, är allt annat än stark.

Det finns andra flockar som hotar att tränga  in på området... Både pure (en annan, sorts varulv) och vampyrer är också ett hot

EtymytologiRedigera

Det är osäkert vart namnet Aradus kommer ifrån, men den troligaste förklaringen är den historiskt omtvistade Kung Aranu. Det är osäkert om denne någonsin funnits men kungens namn är det troliga ursprunget till namnet.

HistoriaRedigera

Landet Aradus var tidigare en del av Ukraina, men förklarade sig självständigt runt 1600-talet. Landet blev till stor del ett slagfält för länder runt omkring dem. När Sovjetunionen bildades invaderas landet och den ursprungliga monarkin avsattes. Exakt vads om hände med monarkerna är omtvistat. Landet led hårt av Sovjetunionens förtryck även om de klarade sig bättre än Ukraina. När sedan Aradus blev fritt igenom efter sovjets fall, tog Oligarker över styret och den demokrati som bildades var omtvistad i sin effektivtet.

GeografiRedigera

Vid Karpaternas fot finns också den urgamla Arwald, en mörk och mystisk skog som beryktas innehålla många urgamla ruiner och gömda hemligheter. Där finns också en otroligt mäktig spirit court som lever på de krafter som skogen hyser.

PolitikRedigera

Tre partier styr på pappret i landet, även om de oligarker som finns troligen har mer makt. De tre partierna är Aradus Arbetarparti (AAP), Frihetsrörelsen och Kommunistpartiet (KKP). Kommunistpartiet har kvar namnet men är i praktiken ett mer socialdemokratiskt parti.

EkonomiRedigera

En stor del av landets ekonomi kom tidigare från industrierna, men i dagsläget ligger landet i en svår kris. Arbetslösheten är utbredd och jordbruket går på knäna då år av konstgödning har orsakat stora skador på landets marker. Skogsbruket är mer eller mindre försvunnet och gruvdriften i Karpatien är extremt småskalig.

DemografiRedigera

StäderRedigera

Lviv
Lviv är landets huvudstad och är utan tvekan landets största stad. Enorma industriområden omger staden och det finns ett väl utbyggd, om än dåligt skött, tunnelbanesystem. Staden har strax under en miljon invånare och förorterna pressar staden över det.

Meeen of course finns det också en stor skara med claimed i det gamla industriområdet söder om stan. Så många att ingen hittills lyckats göra nått åt dem ((spirit possessed

Norr om staden finns ett fungerande industriområde och bostäder

väster om stan finns en massa jordbruksmark

centrala stadsdelen är relativt välmående

öster om staden ligger halvfungerande industrier och skumma förorter.

FlockenRedigera

flockens hem är i staden, men mer emot förorten.

EkonomiRedigera

Landet har mycket smutsiga industrier som byggdes upp av Sovjetunionen. Dessa har fallit efter med tiden och stora delar av landets industrier ligger öde och övergivna, medan de som fortfarande körs smutsar ner otroligt mycket. Trots detta är landets ekonomi beroende av de exporter industrierna skapar samt det jordbruk som finns. Servicesektorn i landet är extremt eftersatt och den gruvindustri som existerar är huvudsakligen kolbrytning.

Landets ekonomi är helt åt helvete snett och en massa supersmutsigs industrier skapar en massa korrupta andar som duckar en massa