Tide of Thunder Wiki
Advertisement

Letar du efter andra husregler?
Den här sidan handlar om våra husregler till rollspelet Scion.

Associated powers

Each god grants 5 associated powers. 2 Must be from the gods associated list and 3 can be any power or attribute. Each god gives its PSP.

Traits

Skills

Epic skills: 5 dottar. En dot kostar 10 exp. Kan kontras av en likadan dot av samma nivå. Gör att man automatiskt vinner en contest med just den skillen. En attack räknas som att den träffar med +skill antal succar om det inte kontras av en motsvarande skill. Dottar refreshas av 3 dots stunts eller av vissa powers och nytt äventyr.

Mortal - Hero - Demigod - God - Beyond

Virtues

När man spendar en virtue får man antalet dottar bonus dice.

Soak

For using linear Epic Attributes, you calculate soak values as the follow:

  • Bashing = Stamina + Epic Dots
  • Lethal = Stamina/2 + Epic Dots
  • Aggravated = Epic Dots

Birthrights

Antal dots

Reliker går ända upp till 10 dots, men vid hero kan man bara ha upp till 5 dots. Relikerna kan förstärkas med de poäng man får då man blir demigod. Max 5 poäng kan användas för att förbättra combat stats.

Creatures

Varje dot på en creature ger tillgång till antingen special abilities eller ökar dess "exp" som denne får i takt med rollpersonen. Se Creature för en lista över förmågor.

Legend to roll

För 1 poäng kan man spendera 1 legend för att lägga till sin Legend automatiska successes på ett [Ability + Attribute] slag. För 2 poäng kan man för 1 legend lägga till sin Legend automatiska successes på ett [Ability] slag.

Boons

På hero spelar inte din legend roll för vilka boons du har (du kan dock max ha level 3 boons), men på demigod och god måste du ha 1 mer legend än din högsta boon.

Karaktärsskapning och Uppgradering

När du köper boons med de poängen du får då du ascendar eller startar kostar de följande:

Hero: 1 (1), 2 (2), 3 (3)
Demigod: 1 (1), 2 (1), 3 (1), 4 (1), 5 (2), 6 (3), 7 (4)
God: 1 (1), 2 (1), 3 (1), 4 (1), 5 (1), 6 (1), 7 (1), 8 (1), 9 (2), 10 (3)

Purviews

All Purpose Purviews

Animal

Animal aspect

Istället för att den ger dice antal bonus tärningar, så ger den +1 success för varje 2 successes slaget på slaget för boon activation. Detta för att undvika onödiga tärningar.

Industry

Denna Pantheon-specific purview är en all Purpose Purview som läggs till på ett par gudars lista över associated powers. Avatar är "The Forge"

Sky

Se länken, den har gjorts om för att faktiskt vara balanserad med de övriga purviewsen i spelet.

Pantheon Specific Purviews

Arete

Arete lägger till ett antal bonus tärningar som är lika med dess rating på en skill.

Arete lägger inte till på DV.

Jotunblot

Se Jotunblot (Purview)

Advertisement