FANDOM

Leon Murosa
God: Aphrodite (Dodekantheon)

Player: Christian

Rank: Demigod

Legend: 7

Willpower: 10
Strength:

Dexterity:

Stamina:

Charisma:

Manipulation:

Appearance:

Perception:

Intelligence:

Wits:

2 [{{{strEpic}}}]

5 (4) [{{{dexEpic}}}]

5 (2) [{{{staEpic}}}]

7 (4) [{{{chaEpic}}}]

4 (2) [{{{manEpic}}}]

5 (4) [{{{appEpic}}}]

4 (3) [{{{perEpic}}}]

5 (4) [{{{intEpic}}}]

4 (3) [{{{witEpic}}}]

Purviews: Magic, Health, Guardian, Fire, Fertility, Death, Sun, Stars, Industry, Sky, Earth, Psychopomp Arete (Empathy, Art, Prescence)

Leon är ett barn av två gudar något som är ovanligt i världen, hans föräldrar är Afrodite och Hades, ett ganska osannolikt föräldrapar men iaf. Leon Växte upp i den gudomliga världen och kom inte ner till jorden förrän i hans sena tonår. Han älskar jorden och människorna och spenderar mycket av sin tid åt att bara njuta av livet och det allra bästa som det bjuder på. Han älskar att skapa konst, och hans specialité är att skulptera statyer över personer som står honom nära eller speciella händelser. Han har sammröre med De gyllene fem.

UtseendeRedigera

Leon är väldigt vacker och ser ut att vara i mitten/slutet av 20 års åldern, vilket han varit ett par år nu. Han är drygt 180 cm lång och ser ut att väga mellan 70-80kg. Han är i väldig god form, dock inte så väldigt stor och muskulös utan mer smidig och senig, han kommer nog dock bli större rent muskelmässigt sett efter allt äventyrande som han håller på med.

Leon har mörkt blont hår och blåa ögon, hyn är ljus fast med en lätt solbränna som håller året om, något som ger honom ett slags förgyllt utseende. Han går klädd i de kläder som passar bäst för tillfället då han kan byta kläder "at will" tack vare sin relik.

LegendRedigera

Leon är lite av en bakgrundskaraktär då han inte tycker om att använda våld, även fast han är kapabel till det, han skapar sin legend genom att använda sina krafter för att skydda och hela människor omkring honom eller sig själv. Leons främsta sätt att göra sig legendearisk är dock enligt honom själv hans konst, han är en utmärkt skulptör och han planerar att göra många statyer och konstverk att sätta ut på platser där han varit och något speciellt har hänt så att minnet av händelsen inte går förlorad.

BakgrundRedigera

För uppväxt och tidig bakgrund, se bakgrund

VisitationRedigera

Kommer snart

Reliker och ägodelarRedigera

Reliker från hans visitation: Leon äger en klädesdräkt som kan ändra form och utseende för hur han känner att han vill vara klädd för tillfället, alltifrån de finaste designkläderna av de senaste modet till mer hållbara resekläder när han är ute och "slåss" med titaner. Kläderna var en gåva från hans mor, Afrodite, som förmodligen ville att han skulle kunna känna sig rätt klädd oavsett situation som han hammnade i, för som det gamla ordspråket lyder "kläderna gör mannen". Kläderna ger honom också tillgång till solens krafter.

Leon fick även en gåva av sin far, Hades, gåvan var en skottsäker väst som är förstärkt på gudomligt vis så att den kan absorbera mer skada samt att den är gjord på ett sätt att den går att röra sig utan att den hindrar eller tynger ner en vid fysisk aktivitet. Hades har givit Leons halvbror Ryan en liknande gåva så han tyckte att Leon också skulle ha en "rustning" som skyddade honom från att dö alltför tidigt. Eftersom varken Leon eller Ryan är personer som inte står längst fram i slaglinjen så passade en lätt och smidig rustning med bra skydd utmärkt. Västen ger Leon en liten buff mot skador som annars borde ha fällt honom vilket få folk att tro att han tål mycket mer än vad han egentligen gör. Västen är gömd under hans vanliga klädesdräkt så den syns knappt om han inte har lite eller tunna kläder på sig.

Leon har också ett halsband, som även det är en gåva från hans mor som ger honom tillgång till gudomliga krafter inom områdena Health, Guardian och Magic. Eftersom ingen av dessa krafter är något som Afrodite har så kan man förstå att hon har ansträngt sig lite med just den här gåvan, hon har förmodligen blivit skylig någeon eller några gudar tjänster eller så har hon krävt in gentjänster för att kunna göra denna gåva. När Leon använder sig av några av dessa krafter så börjar rubinen glöda svagt svagt som om det fanns en liten stjärna inspärrade i rubinen. Glöden försvinner dock så fort att det kan vara svårt att se om det verkligen var rubinen som lös eller om den bara fångade en solstråle eller någon annan ljsukällas strålar. Halsbandet består är en guldkedja av vitt guld som har en medaljong av en rubin kantad av rött guld i form av ett hjärta som är cirka 3*3cm. Hur man kan göra en medaljong av en ädelsten är lite förbryllande men det är trots allt en gudagåva.

Reliker från äventyr: När Leon och Diego hjälpte en cyklop att rädda sin bror från några jättar så ville ledaren över jättarna ha något konstverk som byte för cyklopens bror, Leon och cyklop bodern skred till verket och gjorde en staty till jätten, en staty som blev så bra att jätten belönade Leon med en ring som gav honom tillgång till eldens gudomliga kraft samt att den kunde öka hans förmåga att påverka folk under en scen. Vid användning av eldens krafter så börjar de alltid eller slutar alltid i högerhanden där Leon bär ringen.

Under sina resor och äventyr i sydamerika så stötte Leon på några väldigt vackra jordandar, som rädda honom från att falla ner i en ravin, något som uppskattades väldigt mycket, andarna blev intresserade av Leon och dykte upp lite då och då för att se hur han hade det, innan en stor strid så försökte Leon tillkalla andarna vilket inte gick så bra då en av skogens väktare kom istället men tillslut fick han tag i dem iaf, och pga av deras fascination av Leon så fick han en blomma som gjorde att han kunde tillkalla dem så länga han befann sig på den amerikanska kontinenten, om han ville ha råd eller sällskap av dem. Blomman ger honom tillgång till fruktbarhetens krafter.

ÖvrigtRedigera

KontakterRedigera

De GylleneRedigera

Även fast de kanske inte är de bästa av vänner så kan de åtminstonde föras in i den här kategorin då Leon inte skulle säga nej ifall någon av dem bad om hjälp, detta är väl någotlunda ömsesídigt beroende på vem i gruppen Leon skulle fråga och han skulle kanske inte kunna be om tjänster särskilt ofta eller alltför stora grejer men ändå.

The CreatorsRedigera

Sedan en tid tillbaka så känner Leon en grupp med Scions som kallar sig för The Creators. Han springer på dem ibland och de har delvis gemmensamma mål.

AntoniaRedigera

En kvinna som Leon träffade under tiden då gruppen letade efter runstenarna i bl.a norge. Antonia var en arkeolog som var med och grävde upp runstenen i norge. Där träffades hon och Leon och Antonia valde att följa med gruppen då de räddat henne från ett monster, i form av en jätteorm, som dök upp på uppgrävningsplatsen. Hon fick reda på vilka de var under äventyret i egypten, hon hade svårt att tro på dem och deras historia när de berättade att de var halvgudar och att myterna var verkliga, vilket kanske inte är så svårt att förstå.

Fatebindings och annat liknandeRedigera

LEVEL 1 Caitlyn, Veronica, Liam, Derek, Lisa, Esmeralda

LEVEL 2

LEVEL 3

LEVEL 4

LEVEL 5

LEVEL 6

Vigil Brands: Caitlyn, Antonia

Unfailing recognition: Antonia, Blå ninjan, Caitlyn, Veronica, Liam, Derek, Lisa, Esmeralda