FANDOM

En fruktat krigsherre ifrån Japan som vände gudarna ryggen efter att de förrått honom. Han har efter tiden av vrede förvandlats till en vredesdemon, en så kallad Ikari Akuma. Han mötte nyligen Selina under hennes besök i Djazreths näste uppe i bergen mellan Jotunheim, Ehekatoyaatl samt Terra.

LegendRedigera

I det krigshärjade Japan var Lord Danku Kouchi en av de absolut mäktigaste krigsherrarna. Han var obesegrad och mäktig eftersom de Japanska gudarna stod vid hans sida och vägledde hans svärd. Trots alla slag dock så var det hans två söner som stod honom högst i kurs, medan hans dotter var alldeles bortglömd.

Dottern, som kände dig bortglömd av sin far, ville mäta sig med bröderna och förklädde sig till en soldat. Hon gick med i hans arme och nådde kort därefter graden av officer. Efter ett stort slag där hon tagit hem segern avslöjade hon sin identitet för fadern, som blev oerhört vred och kastade henne i sin djupaste fängelsehåla för att ha sargat familjens heder.

Gudarna hade dock förbarmande med henne och lät dörren till fängelsehålan gå upp så hon kunde fly, för i sina böner så bad hon om att bli frisläppt. Hon flydde dock inte, utan under natten dräpte hon sina två bröder och tog sen sitt eget liv för att lämna fadern ensam. Vredgad av gudarnas skuld i det hela så svor Danku att han aldrig skulle tjäna dem igen och att han skulle tjäna deras fiender, Titanerna.

Sedan han blev en vredesdemon harhan skaffat sig svärdet Ziunu vars namn på ett urgammalt språk betyder "Vredesklyvaren".

DomänRedigera

Danku Kouchi styr över en mindre domän i mörkrets rike under den fruktade Mikaboshi. Denne anser att Danku Kouchi är till stort värde för honom eftersom hans blodslinje fortfarande sträcker sig genom landet och Lorden tycks kunna styra deras handlingar genom släktskapet.