FANDOM

{{{CharName}}}
God: Izanami (Amatsukami)

Player: Stefan

Rank: God of Silence

Legend: 9

Willpower: 8
Strength:

Dexterity:

Stamina:

Charisma:

Manipulation:

Appearance:

Perception:

Intelligence:

Wits:

4 (3) [{{{strEpic}}}]

9 (7) [{{{dexEpic}}}]

6 (4) [{{{staEpic}}}]

4 [{{{chaEpic}}}]

4 [{{{manEpic}}}]

4 (2) [{{{appEpic}}}]

6 (3) [{{{perEpic}}}]

4 [{{{intEpic}}}]

{{{Wit}}} [{{{witEpic}}}]

Purviews: Health (1-4), Darkness(1-8), Fertility (4), Sky (4), Psychopomp (3)

En mycket föränderlig Scion av Izanami som ända ifrån det att han mötte gruppen haft ett mörkt förflutet. Han är en mästare på skuggor och rör sig tyst och smidigt fram medan hans kropp rör sig halvt genom underjorden, halvt genom vår värld.

BakgrundRedigera

Lorenzo växte upp i något så sällsynt som en spansk "Vit makt" familj. Hans fader, en våldsam nynazist, gjorde Lorenzos liv svårt och plågsamt under åren innan han äntligen fick flytta till College. Lorenzo hade få vänner och de vänner han skaffade sig fick aldrig visa sig om de inte var helt "ariska" och "rena". Modern var en stillsam kvinna som tigasittande såg på medan Lorenzos far styrde och ställde i familjen utan att bry sig om hur alla andra hade det.

När Lorenzo äntligen flyttade ut till college så förändrades dock hans syn på världen. När han var ifrån sin far skaffade han sig egna fria åsikter och det dröjde inte länge innan han hamnade på polishögskolan i Madrid, ifrån vilken han tog examen med inte bara högsta betyg, utan flera meritstjärnor. Kort därefter så gick han med i Spanska insattsstyrkan och till sin fars förtret så hjälpte han alla människor.

Det dröjde inte länge förrän han dessutom äntligen gjorde upp med sin far och visade var skåpet skulle stå. Det var efter det som hans mor berättade att hon faktiskt inte var hans mor, utan att fadern aldrig berättat för vare sig Lorenzo eller henne vem den riktiga modern var...

...men det dröjde bara ett par dar innan han äntligen fick veta. Under ett gisslandrama i en bank så blev Lorenzo separerad ifrån gruppen. Golvet under honom rasade och han hamnade nere hos en äldre kvinna som varit en av gisslan. Rånarna var döda och hon förklarade sakligt för Lorenzo att hon var hans riktiga mor, den kvinnliga guden Izanami. Lorenzo trodde inte på henne tills hon visade honom vilka krafter hon besatt. Hon slet med honom och kvarlämnade en död kropp för att världen skulle tro att Lorenzo fallit till sin död i raset.

De nästkommande åren spenderade Lorenzo i en ninjaby högt uppe i de japanska bergen. Han lärdes uråldriga konster och begåvades med en rustning som senare kom att bli känd under namnet "Sairento kinzoku", vilket rakt översatt blir "den tysta metallen". Samma dag som Lorenzos utbildning var avslutad och han fått ninjornas hedersbetyg, slets marken upp under honom och han föll rakt ner i underjorden, bara för att bli överkörd av en bil...

BirthrightsRedigera

RelicsRedigera

Sairento Kinzoku ●●●Redigera

Abilities: Darkness, Sky, +1B/+1L soak
En rustning smidd ur skuggorna som är helt ljudlös och intet väger. det är en märklig rustning som gavs till Lorenzo av de ninjor han tränade med uppe i bergen. Den inte bara tillåter honom att kontrollera skuggorna och mörker utan den har också förmågan att sväva självmant om man släpper den och tillåter Lorenzo att flyga (dvs. använda Sky purview).

Sairensā ●●●Redigera

Abilities: Behöver aldrig ladda om, +1 dmg, +1 acc
Amatsukami verkar ha en egenskap att döpa saker till vad de faktiskt är. En Mp-44 som kallas för "tystaren" vars jobb är att snabbt avsluta motståndare och att skjuta otroligt många kulor så fort som möjligt.

Shadouejji ●●●●●Redigera

Abilities: +3 damage, +2 accuracy
Bokstavligen "Skuggeggen" och ett av de märkligaste vapen som smidits utav Amatsukamis smeder. Vapnet i sig tycks förändra verkligheten omkring sig och det kan göra fantastiska skador då det träffar en motståndare.

Shadowskin ●●Redigera

Abilities: +2 DV
När Lorenzo ascendade genom att passera genom mörkret, så slets hans hud av och ersattes av skuggor. han har numera inga utmärkande drag utan hans hud är helt mörk och han tycks vara konstant insvept i en svart morph suit. Huden flyttar sig också undan anfall och liknande som Lorenzo inte gärna ser träffar honom.

Waters of Life ●●●Redigera

Abilities: Fertility, Health, Psychopomp