FANDOM

Maro Yimasu
God: Athena (Dodekantheon)

Player: Christian

Rank: Hero

Legend: 2

Willpower: {{{Will}}}
Strength:

Dexterity:

Stamina:

Charisma:

Manipulation:

Appearance:

Perception:

Intelligence:

Wits:

5 (1) [{{{strEpic}}}]

5 (1) [{{{dexEpic}}}]

3 (1) [{{{staEpic}}}]

2 [{{{chaEpic}}}]

2 (1) [{{{manEpic}}}]

3 (1) [{{{appEpic}}}]

5 (1) [{{{perEpic}}}]

2 [{{{intEpic}}}]

2 (1) [{{{witEpic}}}]

Purviews: Arete (Melee), Darkness 1

UtseendeRedigera

Maro är en ganska typisk asiat, hyfsat kort cirka 170 cm, och ganska liten i kroppsstorlek trots sin oerhörda styrka. Han väger cirka 75 kg mycket tack vare sin muskelmassa. Han har en väldigt senig muskelstruktur vilket kommer från vapenträning och kampsportsutövning. Han är väderbiten och solbränd och ser äldre ut än vad han egentligen är tack vare att han alltid vandrar omkring i världen. Han bär oftast lediga kläder så att han kan röra sig fritt och obehindrat och gärna i mörka färger så att han kan smälta in i skuggorna.

LegendRedigera

Då Maro har vandrat runt i stora delar av japan och i sydöstra europa samt lite andra ställen som ödet fört honom till så skapas legenden om en vandrare som kommer med dödens lie och alla som står ivägen får möta sin skapare i förtid. Detta är inte helt sant då han sällan dödar oskyldiga om de inte är så att de riskerar hans uppdrag. Han har hittills fungerat som en lönnmördare eller torped åt Athena och den grekiska pantheonen. Speciellt i områden där grekerna inte är omtyckta.

BakgrundRedigera

Sammanfattning: Maros familj blev "dödad" av Inari en japansk halvgud som innehar en neutral roll i kriget mellan gudar och titaner. Inari övertygade också Maros gudomliga förälder på den japanska sidan att inte ta upp honom som scion vilket inte Maro vet men ger honom bara ytterliggare själ att döda Inari om han får reda på det. Maro vandrade runt i världen i jakt på Inari men kunde inte hitta honom, han blev upptäckt av Athena som tog honom under sina armar och gav honom hopp och resurser att utnyttja i sin jakt mot att han var henne trogen. Ett byte som Maro gärna gjorde.

UppväxtRedigera

Maro föddes i en liten by uppe i bergen på en av de små japanska öarna utanför "fastlandet", hushållen i byn låg ganska långt ifrån varandra och man kunde kanske inte riktigt kalla det för en by men så såg invånarna i trakten det som. Maro hade en äldre bror som var 10 år äldre än han själv och som tog hand om sin bror då föäldrarna var upptagna med vardagssysslor. Maro var ett mirakel ansåg hans föräldrar då modern inte kunnat få fler barn efter Maros bror Kinji. De "visste" att gudarna hade givit dem honom och han ansågs därför vara ett gudabarn, ett mirakel. Detta gjorde att Maro lite illa till mods till en början då han blev annorlunda behandlad av både sina föräldrar och de övriga människorna i den lilla byn, men det var något som försvann med tiden, uppmärksamheten alltså. Byn var omodern och människorna levde nästan som på feodaltiden. Man odlade det man behövde och höll lite boskap för andra behov och man kunde alltid jag/fiska eller samla saker från skogen om man behövde mer. Maro blev tidigt skolad i hur man tog sig fram i skogen och hur man hittade det man behövde. Han fick lära sig av de äldre i byn om gudarna och de andra mytologiska varelserna och historierna som hörde därtill. De äldre berättade alltid att så här långt från civilisationen så kunde man fortfarande se eller höra några av de varelserna som existerade i skogarna runtomkring. Maro hade svårt att tro på detta men han tyckte om att höra på historierna. Byn hade ett tempel där de bad och offrade till många av gudarna även till Inari som var en halvgud.

Maro tyckte om att åke med antingen sin mor eller far in till fastandet och de stora städerna, de upphörde aldrig att förvåna honom med allt som fanns där tyvärr så kunde de bara åka in dit ett par gånger om året då det krävdes en färja för att komma dit och den kom bara förbi några gånger per år. När Maro blev 11 så fick han lära sig av sin far hur man tattuerar med nålar på det japanska traditionella viset. Maro tyckte väldigt mycket om det men hade inte riktigt det tålamod som krävdes för att orka ägna sig åt det men han tyckte om att titta på när hans far tattuerade folk, något som hände väldigt sällan.

När Maro var 13 så blev det ont om mat på den lilla ön, skogarna hade blivit toma på vilt, fiskarna hade försvunnit och växtligheten torkade nästan ut vilket ledde till magra boskap. De äldre pratade om att de hade förargat gudarna och de måste offra mer för att blidka dem. Några följde deras råd men läget blev inte bättre. Detta pågick under många månader och tillslut så blev människorna desperata. Det fanns enligt legenden en dunge på den högsta bergstoppen på ön där man kunde be gudarna om hjälp. Det var deras sista hopp och alla som kunde skulle försöka sig på den svåra klättrningen upp dit och be gudarna om hjälp. Det var bara de äldra och några få vuxna samt barnen som stannade kvar, däribland Maro och hans bror Kinji. Efter en dag började det att regna och blåsa ordentligt, en väldig storm kom från ingenstans och blixtarna slog ner tätt efter varandra. Till en början slog de ner lite överallt över ön men efter ett tag så började de att söka sig mot bergstoppen. Efter att ett antal "små" blixtar slagit ner på berget så såg det ut som om all kraft i stormen koncentrerades över toppen av berget och en gigantisk blixt slog ner och orsakade en tiotal meter djup spricka på toppen av berget och därefter så slutade det blixtra. Invånarna i byn var förkrossade och chockade över elementens uppvisning under natten, de skickade de vuxna som var kvar att leta efter överlevanden men inga kunde hittas de var alla försvunna. Byn sörjde över de döda och man vart osäker på om man skulle offra något till gudarna pga av händelsen under stormen.

Reliker och ägodelarRedigera

Vid sin visitation så fick Maro ett vapen av Athena, ett japanskt vapen av slaget Shoge/Kusarigama, namnet på vapnet är "Shi o karitori" och betyder skördare av död. Vapnet är mycket välbalanserat och söker sig nästan av sig själv mot luckor i fiendens försvar.

Maro hade lärt sig grunderna till tebori av sin far något som han använde sig av för att skapa egna tatueringar på sig själv. Athena skapade därför levande tatueringar på Maros kropp så att han fick tillgång till mörkrets och himlens gudomliga krafter. Tattueringen som ger Maro tillgång till hans gudomliga krafter täcker större delen av hans rygg och det ser ut att vara ett mörkt landskap med en dunge i förgrunden under nymånens svaga sken. Inne i tatueringen kan man svagt svagt urskilja konturerna av fem människor. Den andra tattueringen sitter ovanför vänster bröst och det är en samuraj iklädd en blodröd rustning och med dragna svärd som ler grymt mot den som tittar på den. Den tredje tatueringen är av tigern som Maro "hittade". Tattueringen av männen och tigern har förmågan att regenerera Maros followers och tigern.

Maro fick fem followers av Athena som ska hjälpa honom mot de fiender som ställer sig i hans väg. Det är krigare som kommer från hans forna hemland och kultur/mytologi, krigare som passar hans sätt att slåss på och som förstår honom på ett sätt som grekiska krigare kanske skulle ha svårt för. Athena fick förmodligen jobba ganska hårt för att få ihop dessa krigare till Maro.

När Maro lämnat byn och strävade runt i skogarna så hittade han en ”liten” katt, ett rovdjur som liknar en tiger närmare bestämt, djuret var lätt skadat och såg svältande ut, Maro gav djuret mat och skötte om det tills det blev bättre, Maro gjorde djuret till sin companion genom att ge det lite blod av sitt eget blod när han matade det och sedan dess har det alltid varit med honom. Han döpte djuret till Kyūshi. Djuret visade sig dock inte vara ett vanligt djur utan en nemean och det var inte fullvuxet än men under de år som de rört sig fram i världen så har katten vuxit upp till den best den är idag. Det var förmodligen Athena som placerade djuret där den var så att Maro skulle springa på den. Den har följande stats ingame:

str 12(1) holy bound    dex 6(1) cat's grace   sta 10(1) inner furnace
chr 0  man 0  app 2  perc 3  int 1  wits 3

ath 4  awr 3  brl 3  intg 2  inv 2
prsc 3  frt 3  sth 4  srv 3

Intellect  1
Expression 1
Valor    2 
Vengeance  3

LP 2/4
dv 6
soak 5/13/18
wp 5
HL 0/0/0/0/0/0/-2/-2/-2/-2/-4/-4/incap

Under sina resor i östasien så träffade Maro på varesler som kallades Tengu, de flesta var onda och jobbade för titanerna men det hände att han träffade på en god tengu som jobbade för gudarnas sida nån gång då och då. Efter att ha visat sig värdig som krigare för en god tengu genom att ha räddat honom från en säker död i händerna på en ond tengu så ville den gode tengun tacka honom. Tengun gav honom en vägbeskrivning till ett tempel där han skulle få sin belöning. Efter ett par dagars vandring från den närmaste staden så kom Maro fram till ett tempel vid Mt. Kurama i japan. Där träffade han kungen av tengus Sôjôbô som efter att ha hört Maros historia gav honom tillåtelse att träna där under honom som elev. Efter att ha tränat en tid så var det dags för Maro att ge sig av innan han gjorde det dock så såg Athena till att Sôjôbô skulle finnas till hands för Maro under hans utveckling till gud, en tjänst som Sôjôbô gladeligen gick med på.

Maro äger också en "ninjarustning" som han har på sig under sina vanliga kläder.

ÖvrigtRedigera