FANDOM

Razira
God: Legendary Being (Aztec)

Player: Non Player Characters

Rank: Demigod

Legend: 6 (36 points)

Willpower: 7
Strength:

Dexterity:

Stamina:

Charisma:

Manipulation:

Appearance:

Perception:

Intelligence:

Wits:

6 (4) (*)

4 (4)

4 (5)

3

4 (3)

6 (5)

3 (3)

4 (2)

4 (3)(*)

Purviews: Animal (Wolf) (1,2,3,4), Earth (1,2,3,4,5), Fertility (1,2,3), War(1,2,3)

ExperienceRedigera

374/374 exp

BeskrivningRedigera

Razira

Razira är en lång slank kvinna med vacker kropp och ögon som tycks kunna bränna dem hon tittar på. Oftast bär hon vad som kan kallas för baddräkt, men som egentligen är en prästinnas dräkt som hon gjort om för att slippa det irriterande höftskynket. Hon gillar annars slitna kläder eftersom de visar att hon inte är rädd för att ta i eller arbeta om det behövs. Dessutom gillar hon den uppmärksamhet hon kan få då hon går runt i kläder som är lite mer utmanande

PersonlighetRedigera

En dominant kvinna som förväntar sig bli lydd.

BakgrundRedigera

Något så sällsynt som en Derai ledarinna och en intelligent krigare. Hon är inte särskilt manipulativ av sig, utan ganska rättfram och förväntar sig bli åtlydd. Sedan hon blev vuxen har hon lett sin stam av Deraier tack vare den arvsrätt hon har ifrån sin far, som blev dräpt i strid. Hennes mor var en tyglad kvinna som erövrades av den nya ledaren och när hon blev gammal nog utmanade Razira honom om tronen.

Razira vann inte på grund utav sin styrka eller snabbhet, utan hon vann med skicklighet och med list, vilket är något de flesta Deraier respekterar henne för. Det var inte långt därefter som Matti kom till prästerna med kartan som han hade på sin högra arm. Omedelbart förälskade sig Razira i honom och vill ha honom som sin make, men han nekade henne eftersom han inte ville ha med maktspelen i hennes stad att göra. I ren ilska fördrev hon honom och när hon sedan fick reda på vad kartan faktiskt innebar började hon sin besatta jakt efter honom...

Mötet med LilithRedigera

När Razira mötte Lilith så var det som att se i en förvriden spegel. Lilith hade inte bara fått Mattis intresse, utan hon visade sig också vara en match för Raziras list och styrka. Lilith är den första kvinnan som visat sig vara mer dominerande än vad Razira är, men det är med en hårsmån och det var inte utan kamp som hon insåg att hon inte skulle få behålla Matti. När hon väl förlikat sig med den tanken så släppte honom honom och nöjde sig med hans halvbror, Dakko. ´Från detta har hon en väldigt speciell åsikt om Lilith, som hon verkar både respektera, hata, älska och gilla. Pandus har kommenterat att om Lilith och Razira blev fulla så skulle det troligen inte sluta bra.

Sedan DessRedigera

När Razira fick masken återvände hon hem. Väl hemma så förändrade hon mycket för sitt folk, främst genom att bryta mot traditionerna. Hon kastade ut mycekt gammalt och byggde en ny fräsch stad nere på slätten nedanför den mesa de bodde i innan. Tyvärr, då Törst-titanen väcktes, blev hennes folk innelåst i sin dal.

AbilitiesRedigera

Academics ●, Animal Ken ●●, Athletics (*) ●●●●, Awareness ●●, Brawl (*) ●●●, Command (*) ●●, Empathy ●●, Fortitude ●●●, Integrity (*) ●●●, Melee (*) ●●●●, Occult ●●, Politics ●●●, Presence (*) ●●, Stealth ●●, Survival ●●●, Thrown ●

OtherRedigera

PossessionsRedigera

Mask of Divine Tears ●●●●● ●●Redigera

Purviews: Earth, Wealth, War
Raziras mask är känd som gudarnas tårar och det är en slät guldmask som bara avslöjar hennes ögon. Masken i sig är en mäktig relik med oanade krafter och den ger henne access till Earth, Wealth och War (●●●). Inte nog med det, utan den gör att hon räknas som en legend högre när hon ska försöka motstå Knacks och Boons som påverkar henne utifrån hennes legend, upp till ett max på 12 (●●).

Maskens glans gör också att hennes Serpent's Gaze räknas som en legend högre än normalt, upp till 12.

Aldera's Guns' ●●●Redigera

Abilities: +2 Accuracy, +1 Damage
Two powerful set of guns (Desert Eagles), forged from the molten sacred metal orbs that Razira's people once had. When she broke with the old traditions, she also took the orbs and made them into the guns.

Waters of Thirst ●●Redigera

Purviews: Fertility, Health
Stulna ifrån självaste törst-titanen Vritra, denna flaska med vatten är en potent relik som Razira kan använda för att stävja undan törst, dålig hälsa och annat. Mycket av flaskans vatten offrades i den ritual hon gjorde för att tränga ut alla titan-spawn ur hennes land, men hon har kvar nog för att hantera det som en relik.

Lilith's Rings ●●●●● ●●●●●Redigera

Purviews: Chaos, Fire, Darkness, Psychopomp
Other: Skapa egna ringar

Special AbilitiesRedigera

ScentRedigera

Razira has a very powerful sense of smell. She adds +2 to all perception based rolls when her scent may be of help.

Wolf BloodRedigera

As one of her people, Razira is a wolf-blodded. She has a natural affinity for wolves and they never attack her unless forced to do so by an outside force.