FANDOM

Selina "Medusa"
God: Aphrodite (Dodekhanteon)

Player: Sofia

Rank: Demigod

Legend: 7

Willpower: 9
Strength:

Dexterity:

Stamina:

Charisma:

Manipulation:

Appearance:

Perception:

Intelligence:

Wits:

5 (5) [{{{strEpic}}}]

8 (5) [{{{dexEpic}}}]

6 (5) [{{{staEpic}}}]

5 (2) [{{{chaEpic}}}]

6 (2) [{{{manEpic}}}]

7 (5) [{{{appEpic}}}]

4 (1) [{{{perEpic}}}]

4 (1) [{{{intEpic}}}]

5 (3) [{{{witEpic}}}]

Purviews: Animal, Arete, Health, Moon

UtseendeRedigera

Slank, vältränad och med ett utseende som är lika attraktivt som farligt. Selina är byggd som en orm och har styrkan att bevisa det.

LegendRedigera

BakgrundRedigera

Festen på OlympusRedigera

Under festen på Olympus så hände något väldigt märkligt för Selina och Lilith. De sprang på en underjordisk passage som ledde ner ifrån toppen av Olympus in i själva berget. Först tycktes det som att de skulle hamna i underjorden, men sen sprang de på en barriär som Lilith utan problem kunde passera men som Selina stoppades av. Efter att ha lyckats ta sig igenom barriären så kom de till en enorm sjö mitt inne i själva berget där de såg en pråm som de av någon anledning ville över till.

Där inne så hittade de ett antal gudar, fastkedjade för någon annans nöjes skull. Selina roade sig med Anubis innan de vart tvungna att lämna platsen eftersom de gudinnor som ordnat det var på väg tillbaka. Selina avslöjade sitt jag för Anubis, som blev förälskad i henne och sedan dess hänger han ihop med Selina då han kan.

Både Selina och Lilith stal med sig föremål ifrån båten, men Selina valde att lämna tillbaka sina för att slippa jagas av de gudinnor hon tagit dem ifrån.

FloridaRedigera

Adam färdades först ensam till Florida för att slappna av ett tag, men det visade sig att en otrolig värmebölja och torka drabbat regionen. Tillsammans med Anna sökte han upp ett svar och fann det i formen av maskiner som Rakashas byggt för att suga ur värmen och fukten ur luften. Selina anlände ett par dar senare och blev genast insvept i händelserna och snart var två maskiner förstörda. De rörde sig ut ur florida för att leta runt staden och på vägen tillbaka så sprang de på Selinas härolder, i formen av 12 st småbarn som av fate blivit gjorda till spridare av pest och Selinas budskap (De kallades för Paidiá ti̱s panoúklas).

Den sista maskinen visade sig befinnas i en grotta djupt under Floridas gator vid vilken de mötte Kert, Isza och Mahāna. Det var där som Anna genomgick sin ascension till demigod.

DalenRedigera

När Adam, Anna och Selina var på väg ut ur grottan som de kollapsat över maskinen så passade Selina på att vandra in till dammen där hon igen mötte Anubis. Efter att ha spenderat tid i hans armar så frågade hon honom om han kunde hjälpa henne skaffa två ormar som kunde följa henne och strida med henne. Anubis verkade först osäker, men berättade sedan om Dalen som sedan flera århundraden styrts av Djazreth, Seraths fader och son till titan avataren Apep.

Efter en kamp för att ta sig dit med de två anubiter som Selina fick med sig så stred Selina emot Djazreth, men blev först besegrad. Hon kämpade sig sedan ut till mitten av dalen, byggde en båt och sprang på ett gäng med förslavade Scions av vilka Lilith faktiskt lyckades bryta sig fri ur förslavningen. De flydde sedan då draken anföll och efter att ha befriat Ur-Khemet så lyckades de gå till anfall igen och Selina slet med sig ytterligare ett ägg som hon numera har i sin ägo.

Därefter fick hon reda på att Aphrodite var kidnappad. På väg ut ifrån Zeus kammare så vaknade hon plötlsigt i Djazreths smedja, där hon försågs med guld över sin överkropp medan hon satt fastbunden. Draken verkar ha en besatthet av Selina och hans tjänare Gazzuk erbjöd Selina guldtatueringen emot att hon tjänade Djazreth under en bankett som han skulle hålla.

Under banketten så spenderade hon tid med att söka information och visa upp sig, något som förstärkte Selinas ego. Bland annat så talade hon med Lord Danku, frostjättinnan Gertti Ogurdsdotter samt Sphinxen Haaz.

Reliker och övrigtRedigera

AstheaRedigera

Under festen på Olympus låg Selina med Anubis och blev med barn. Detta barn blev Asthea och föddes på den ö som Selina erövrade och tog kontroll över ifrån Djazreth. Dottern har ärvt Selinas kaxighet, men har också fyllts med Anubis vishet. Asthea kommer växa upp till en vältränad kvinna som är nästan lika stark som sin mor.

Associated PowersRedigera

Epic Appearance, Epic Perception, Animal, Fertility, Guardian, Health

Associated AbilitiesRedigera

Animal Ken, Athletics, Empathy, Integrity, Medicine, Presence

BirthrightsRedigera

Necklace of Seraths Fang Redigera

Purviews: Animal (Snake), Guardian
Selina bröt av spetsen på en av sina klor. Hon trädde sedan en tråd genom den och gav till sitt barn. Dessa klor är kraftigt förgiftade.

Shaduf Redigera

Purviews: Fertility, Earth
Det mätverktyg som Selina fick av the Psedjet då de tog över ön ifrån Dajzreth. Det mäter ut jorden och man kan dra ut diken i marken med det om man arbetar tillräckligt länge medet.

Silken Deathmask Redigera

Purviews: Darkness, Death Unique Power: Vet alltid vägen till närmsta begravningsplats
En mask som Anubis tillverkade av tårarna ifrån de döda. Masken fick sen ett lager guld till sig och visar alltid vägen till närmsta begravningsplats om man har den på sig.

Seraths FangsRedigera

Huggtänderna ifrån ormen Serath som Selina numera bär som vapen. Ifrån början så dräpte hon Serath som sitt första hjältedåd efter att hon blivit en Scion och det var därifrån som hon fick sina första huggtänder, men gudarna valde att hämta upp Serath under hennes och Adams prövning i återskapningen av Grekland under det Trojanska kriget. Där kämpade hon ensam emot den stora ormen som fått sig en betydande styrkeökning av gudarna som nöjt kunde se att hon klarade tested och dräpte henne. När stridan var över begåvades hon med hans andra set av huggtänder, vilka hon nu använder som vapen tillsamans med de första.

WhesatRedigera

SelinaTatoo
Den guldtatuering som Djazreth beordrade skulle sättas fast på Selinas kropp emot hennes vilja. Det är en mycket vacker och underbar tatuering som glänser vackert med ett flertal rubiner i sig samtidigt som den är som ett andra lager hud och inte hindrar hennes rörelser det minsta. Den varken skaver eller sitter obekvämt utan är som en del av henne själv och med tiden kommer den troligen bli en del av hennes Legend med. Den skyddar inte bara Selinas kropp emot skada utan den ger också ett själsligt skydd då Djezrath inte vill att någon ska skada hans "ägodel".

Guldet som användes för att göra tatueringen smältes av Djazreths andedräkt och har hållts smällt utav hans kontinuerliga värme ända fram tills dess att Gazzuk började arbeta med det och formade draken som, om man vet hur Djazreth ser ut, tydligt är en avbild av honom. Guldet i sig är hämtat ur djupet av Dalen som Djazreth härskade över tills nyligen.

  • Fire, Darkness, +4 aggravated soak, kan kontakta Djazreth

Ogjorda ändringarRedigera

Djazreth planerar att stärka tatueringarna och imbua dem med sin kraft. Detta kommer göra följande:

  • Frost 1, +2 aggravated soak, och ger Selina (för 1 LP) +hennes Legend till alla slag som har med Dex + Athletics att göra

Selina har dock planer på att göra:

  • lägga till +legend till alla appearance rolls

6

BoonsRedigera

  • Animal (1, 2, 3)
  • Arete (Melee) (4)
  • Health (1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9)
  • Moon (2, 5)