FANDOM

Sirian
God: Ogma (Irish)

Player: Christian

Rank: Hero

Legend: 2

Willpower: {{{Will}}}
Strength:

Dexterity:

Stamina:

Charisma:

Manipulation:

Appearance:

Perception:

Intelligence:

Wits:

3 (1) [{{{strEpic}}}]

5 (1) [{{{dexEpic}}}]

3 (1) [{{{staEpic}}}]

1 [{{{chaEpic}}}]

1 [{{{manEpic}}}]

5 (1) [{{{appEpic}}}]

3 [{{{perEpic}}}]

5(1) [{{{intEpic}}}]

1 [{{{witEpic}}}]

Purviews: Enech, Sun, War

PersonlighetRedigera

Sirian är en vänlig själ som beskyddar de svaga och slåss mot de onda, han är väldigt intelligent och både män och kvinnor trivs bra i hans sällskap. Hans största fel är att han kan vara något självcentrerad när det kommer till tid i rampljuset.

UtseendeRedigera

Tänk er den typiske riddarhjälten i skinande rustning och vackra utseende så har ni något som kommer väldigt nära Sirians utseende. Han är väldigt vacker med axellångt blåsvart hår och djupblå ögon. lång och ståtlig står han över jorden på sina dryga sex fot och väger cirka 100 kg.

LegendRedigera

Sirian reser runt främst bland öarna i storbrittanien och hjälper människor och slåss mot titanerna och deras lakejer. Han har på så sätt skaffat sig ett gott rykte om sig att vara de svagas beskyddare och de ondas baneman.

BakgrundRedigera

Sirians far ogmar träffade en kvinna på jorden som fick Sirian, ogmar hämtade upp sirian redan i tidig ålder och sirian har nästan inga minnen alls av sin mor. Ogmar fostrade honom redan från tidig ålder att använda både sina fysiska och mental krafter i en strid och sirian fick all hjälp han behövde för att utvecklas till en riddare av hög kaliber.

Reliker och ägodelarRedigera

Ogmar skänkte sin son den utrustning som en krigare kunde behöva, ett närstridvapen, en sköld, en båge och en rustning alla förtrollade av gudarna själva.

Närstridsvapnet är en flail som kallas Scriostóir och är ett snabbt vapen som kan träffa fiender från långt avstånd och som ger Sirian tillgång till krigetskrafter.

Skölden är en typisk riddarsköld med ett väldigt obehagligt öga på skölden som följer fiendens alla rörelser och gör det lättare för sirian att undvika attacker. Ögat kan också aktiveras och kasta en förbannelse på sirians fiender så att de känner sig värdelösa på sina kommande aktiviteter och de kan inte använda sin fulla potential på det de företar sig. droch-cró är namnet på skölden.

soilsigh är bröstplåten som ogmar gav sirian och den skiner starkt när solens strålar når dess yta och hela sirians varelse verkar omges av en aura av ljus. Bröstplåten ger sirian tillgång till solens och beskyddarens krafter.

Även om sirians flail scriostóir når långt så är den ingen match för en båge gjord av älvorna, en pricksäker båge i brons som har förmågan att paralysera sina motståndare när de blir träffade är ett bra sätt att röja sina fiender ur vägen utan att döda dem. umlaigh sióga

ÖvrigtRedigera