FANDOM

AaronsCamaro78

Aarons bil, numera känd som 'The Swiss Whistler' är en mycket sliten Camaro 78 som uppenbarligen är specialdesignad ifrån start. Den har använts under de flesta av gruppens uppdrag och en av de många extragrejer som Aaron lagt in är att den har ett stort extrasätte precis bakom framsättet, där man kan få in upp till tre andra personer, eller två runstenar (vilket också har testats). Han har också satt in ett par tyngre och tåligare däck, en starkare kaross och han har också satt in skottsäkert glas istället för vanligt glas, allt för att öka på chansen att man ska överleva ett bakhåll.

Aaron köpte bilen ifrån en bilaffär som gick i konkurs det år som Aaron begav sig iväg till polisakademin. Han fick den för ett mycket billigt pris eftersom den först hade exporterats till Sweizch, där den totaltdemolerats och återkonstruerats oc htagits in i landet igen. Detta gjorde den dock så gott som osäljbar i USA, men bilen saknar också en del försäkringsskydd och dylikt, eftersom Aaron inte har köpt den 'by the book'. Detta är dock inget som rör honom i ryggen och han lägger ner mycket av sin fritid på att putsa och sköta sin bil, eller reparera de skador den får efter hans vilda äventyr med Damian. Bilen saknar kofångare, vilket Aaron jagar på olika bilfirmor som han passerar och han skulle mer än gärna försöka skaffa sig en till bil som han kan åka runt med utanför arbetet. Även denna bil skulle han vilja specialmodda.

Bilen är numera fylld av skotthål som orsakades under deras flykt ifrån Benjamin "den Fule" Turners hus där de tog tillvara på ytterligare två runstenar. Detta har fått Aaron att önska att han kundeta bättre hand om den, men han misslyckas ständigt med att försöka undvika de strider som uppkommer. Han har dock en misstanke om att de egyptiska gudarna har lagt en skyddande hand över "The Swiss Whistler" eftersom den visat sig kapabel att ta sig igenom kulregn utan att förlora sin funktionalitet..

BoonsRedigera

Genom att trycka på Swiss Whistler's nyckelknippa och spendera 1 Legend Point, så summonas Swiss Whistler till den plats där Aaron befinner sig. Om Swiss whistler blir förstörd så kommer den att reparera sig själv under nästa natt och vara hel på morgonen.